5 patarimai, kaip pyktis, kad būtų kuo mažiau pykčio | KIKI FIT

Visos prekės pristatomas per 1-3 d.d.

Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
pora santykiai kaip kalbetis

5 patarimai, kaip pyktis, kad būtų kuo mažiau pykčio

Kai santykiuose iškyla problemų, kai įkrentame į tą užburtą “jis/ji manęs nesiklauso, o juk aš tiek stengiuosi!” ratą, sunku patikėti, kad kažkokie patarimai viską išspręs. Nes juk problema iš tiesų “glūdi” antroje pusėje. Bet ar tikrai? Savaitgalį vaikštant pajūryje, kai aplinkui – tiek daug šeimų, kurios tarsi turėtų būti atsipalaidavę ir mėgautis poilsiu, negali nustoti stebėtis, kiek daug konfliktų aplinkui. O juk nė vienas specialiai pyktis nenorime, tačiau desperacija, nežinojimas kaip elgtis, emocijos užvaldo visus. Suvaldyti save labai sunku, bet gražūs santykiai – pats svarbiausias mūsų gyvenimo laimės garantas, tad mokytis gražiau sutarti verta.

Šiandien kalbame apie porų tarpusavio santykius, tad pakalbėkime apie tai, kaip iš tikrųjų KALBĖTIS, o ne rietis su partneriu, kai kažkas santykiuose netenkina.

 

Pirmiausia, domėkitės jūsų konfliktais, nepalikite jų inercijai

Psichologai turi tam tikrą terminą – “Šeštos valandos vakaro konfliktas”. Kas tai yra? Sakoma, kad tai konfliktas, kuris vis kartojasi ir kartojasi be jokio sprendimo, kai vienas partneris grįžta namo po darbo ir nori pasidalinti savo diena, o kitas partneris tiek susikoncentravęs į savo poreikius, kad negali išgirsti, kas jam sakoma. Tokiu būdu vienas žmogus poroje jaučiasi puolamas, o kitas – tarsi jo nesiklausytų. Psichologai pataria įvertinti, kad abiems partneriams jų kasdienybė ir problemos yra vienodai svarbios, kaip ir svarbios yra kito žmogaus problemos. Tačiau jeigu prisiminsite, kad viskam yra savas laikas ir neskubėsite vienas kito užpulti su savo dienos rūpesčiais, geriau į pokalbius apie savo dienos eigą įsitrauksite iš lėto, tuomet tie pokalbiai pasidarys ramesni, lengvesni ir malonesni.

Kalbant apie laiką – susiplanuokite ir “konfliktų laiką”

Na, jei viskas gerai eisis, tai neturėtų virsti konfliktu – veikiau pokalbiu, net jeigu jo metu kartais balsas ir bus pakeltas. Taigi, susiplanuokite laiką šiems konfliktams – svarbu, kad į pokalbį abu įsitrauktumėte būdami ramūs ir apgalvoję tai, kas jūsų nedžiugina ir tai, kokių pokyčių tikitės iš savo partnerio. Tik pagalvokite: jus erzina konkretus antrosios pusės elgesys ir jus jis erzina jau kuris laikas… Ir kaip jis pats nesupranta, kad jo pagalba X srityje ir didesnis dėmesingumas jums taip reikalingi! Jūs tai apgalvojate, apmąstote ką ir kaip savo partneriui pasakysite, kokių žodžių ir veiksmų iš jo tikitės, na ir tuomet, kai jaučiatės pasiruošęs, pasikviečiate kitą žmogų pokalbiui. Tuo metu jūsų partnerį ši priekaištų lavina užklumpa netikėtai ir net jei su jūsų komentarais jis ir galėtų sutikti, pirmas instinktas tokioje situacijoje visuomet yra gintis.

Tokiems pokalbiams iš anksto suplanuotas laikas ne tik padės darniau komunikuoti su partneriu, bet ir jums abiems leis atviriau ir saugiau kalbėtis apie tai, kas nedžiugina santykiuose. Nepamirškite, kad ir partneris gali turėti priekaištų jums – ar mieliau norėtumėte juos išgirsti ramiu ar puolamuoju tonu?

Jei konfliktas tampa išties karštas… padarykite pertrauką

Tam, kad spręstumėme iškilusias problemas, turime būti pilnai į tai susikoncentravę. O kas, jei dabar esame susikoncentravę tik į tai, kaip atlaikyti puolimą? Nepamirškite, kad konfliktų metu dažnai prišnekame to, ko nenorėtumėme arba negalvojame, tačiau kito žmogaus atmintyje šie žodžiai išlieka ilgam… Tad jei jaučiate, kad konfliktas tampa nevaldomas, nes jus užvaldė begalinis troškimas apsiginti arba matote, kad vienas kitam kartojate tą patį per ta patį, tačiau niekaip nerandate sprendimo būdų, tuomet padarykite pertrauką. Pertrauka nereiškia pasidavimo arba to, kad jums šis pokalbis visai nerūpi. Pertrauka reiškia, kad jums abiems reikia apgalvoti susiklosčiusią situaciją ir sutikti jos iš naujo aptarti tuomet, kai būsite nusiraminę bei radę galimų jos sprendimo būdų.

Stenkitės dalintis pageidavimais, o ne priekaištais

Skųstis – tai natūralus žmogiškas instinktas. Jeigu sakote “Achhh, na kodėl visada lija” iš tiesų galvojate “Aš norėčiau, kad dabar būtų saulėta ir šilta, nes noriu veikti X, apsirengti Y”. Tiesa?

Lygiai tai pat ir su priekaištais santykiuose. Visų pirma, jūsų tikslas konflikto metu yra gauti tai, ko norite. O ko jūs norite? Ar kad partneris pasijaustų kaltas dėl kažko, ką jis daro (o galbūt jis su tuo nesutiks), ar norite, kad partneris pradėtų daryti kažką pagal jūsų poreikius? Iškomunikuokite tai teisingai! O kaip kitas žmogus gali žinoti, ko jūs norite, jei aiškiai to neišsakysite? Kaip manote, kuri iš šių frazių padės pasiekti teigiamų rezultatų, o kuri padės paaštrinti konfliktą (ir tikrai nepavers jūsų patraukliu partneriu)?

Ar pirmoji: “Mane užknisa, kad tu niekada man nepadedi, šiti namai patys nesusitvarko!”

Ar antroji: “Aš tokia pavargusi. Žinau, kad ir tu esi pavargęs, nes matau, kaip tu sunkiai dirbi, kad mums nieko netrūktų, bet man būtų labai gera, jeigu galėtum man kartais padėti namų ruošos darbuose arba gaminant”.

Klausykitės, girdėkite ir tikslinkitės

Išklausykite, kai kitas kalba ir jo nepertraukinėkite. Jeigu kažkas jums atrodo neaišku, akivaizdu arba absurdiška – pasitikslinkite, ką jūsų partneris turi galvoje.

Jeigu partneris sako, kad jaučiasi neišgirstas, teisingas atsakymas nėra jį apšaukti, kad “juk aš turiu ausis, tu ką manai, aš nieko negirdžiu?”. Kur kas geriau bus, jei paklausite: “O kodėl tau atrodo, kad aš tavęs negirdžiu?”. Žinoma, šis palyginimas kiek aštrus, tačiau kai esame pykčio įkarštyje, mūsų elgesys tampa išties aštrus ir nelogiškas. Tai būdinga abiems pusėms, tad vienintelis būdas – nepasiduoti pykčio inercijai ir galvoti apie kito žmogaus jausmus ir poreikius ne mažiau nei savo.

Jeigu norite dar geriau suprasti savo partnerį, būtinai susipažinkite su penkiomis meilės kalbomis – tai daugybės žmonių liaupsinama knyga, kuri puikiai primena, kad visi savo meilę išreiškiame skirtingai.

Ar turite savo taisyklių, kaip namuose suvaldyti konfliktus? Pasidalinkite jomis komentaruose 👇👇👇

KIKI FIT – tai informacija ir motyvacija kiekvienam, kuris nori atrodyti ir jaustis geriau. Trumpais, tačiau naudingais patarimais kasdien dalinamės ir socialiniuose tinkluose – sekite mus Instagram bei Facebook.

Komentuoti