7 patikrinti būdai sustiprinti imunitetą | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt

7 patikrinti būdai sustiprinti imunitetą

Silpnas imunitetas dažnai siejamas su peršalimu, skaudančia gerkle ar kosuliu, tad būdai sustiprinti imunitetą aktualūs kiekvienam. Stipri imuninė sistema saugo nuo įvairių parazitų, mikrobų bei virusų sukeltų ligų, ji taip pat užkerta kelią uždegimams bei alergijoms. Nemalonios ligos užklupti gali bet kada, tad stipriu imunitetu svarbu rūpintis visus metus, o ne tik atvėsus orams. Ir visgi, dabar tam metas aktualesnis nei bet kada. Atrinkome 7 veiksmingus būdus, kaip sustiprinti imunitetą, jaustis sveikesniems bei energingiems.

  1. Pakankamas kiekis miego

Atrodo, miegas yra toks elementarus dalykas, tačiau dažnai pamirštame, jog tai yra pagrindinis raktas į gerą savijautą ir sveikatą. Miego trūkumas didina riziką susirgti ne tik peršalimo ligomis, bet ir daug rimtesnėmis: pavyzdžiui, širdies bei psichologinėmis ligomis, diabetu.

Kai mes miegame, imuninė sistema gamina apsauginius hormonus, vadinamus citokinais, kurie kovoja su infekcijomis. Tad kitą kartą prieš einant miegoti ir jungiant Netflix, pasvarstykite, ar serialas tikrai yra vertas papildomos miego valandos.

via GIPHY

2. Laisvalaikis su augintiniu

Kokybiškas laikas, praleistas su augintiniu gali atnešti ne tik daug džiaugsmo, bet turėti ir teigiamos įtakos jūsų imuninei sistemai. Arizonos mokslininkų tyrimų komanda tyrė ryšį tarp bakterijų, rastų šunų seilėse ir žmogaus sveikatos. Visai gali būti, jog jūsų gauruotas augintinis veikia kaip probiotikas, kuris padeda organizmui auginti gerąsias bakterijas, o jos stiprina imunitetą ir stabdo susirgimus.

3. Vitaminas C

Vienintelis vitaminas, kurio negamina organizmas, o kurio taip reikia keičiantis sezonams, yra vitaminas C. Nelaukite, kol peršalsite – kvapniu puodeliu arbatos su citrina pasimėgaukite kiekvieną dieną.

Į savo mitybos racioną įtraukite ir vitamino C su bioflavinoidais papildais, tam, kad būtų pasiektas efektyviausias rezultatas. Bioflavinoidai (vitaminas P) žmogaus organizmui naudingas dėl juose esančio nepaprastai didelio kiekio antioksidantų, kurie veiksmingai kovoja su laisvaisiais radikalais ir mažina vėžio susirgimo riziką. Bioflavinoidai padeda įsisavinti vitaminą C, taip užkertant kelią virusams bei uždegimams.

4. Ežiuolė

Ežiuolė turi itin daug teigiamų savybių. Šio “gamtos stebuklu” vadinamo augalo arbatos, nuovirai, kapsulės ne tik stiprina imunitetą, bet ir gerina medžiagų apykaitą, teigiamai veikia nervų sistemą, padeda gydyti odos ligas, slopina uždegimus. Ežiuolė turi vitaminų A, C, E, taip pat kalio, natrio, mangano, kurie stiprina imunitetą. Ši vaistažolė padeda įveikti peršalimą, gripą, bronchitą, plaučių uždegimą bei su jais susijusius nemalonius simptomus.

Ežiuolė gali būti naudojama kaip maisto papildas.

5. Šeivamedžio uogų sirupas

Šioms uogoms priskiriama itin daug teigiamų savybių gydant peršalimo ligas ir stiprinant imunitetą. Šeivamedžio uogos naudojamos jau nuo labai seniai, o sirupą iš jų galima išsivirti patiems arba nusipirkti jau pagamintą. Jeigu norite pasigaminti patys, tai yra gana paprasta: tam reikia tik uogų, vandens, cukraus ir citrinos. Jeigu sirupą norite dar labiau praturtinti, galite jį pagardinti cinamonu, muskato riešutais, gvazdikėliais ar šviežiu medumi.

Šeivamedžių uogų sirupo receptas (500 ml):

Reikės:

450 g šeivamedžio uogų;

vandens;

1 citrinos žievelės ir sulčių;

350 gramų cukraus

  1. Nuskabykite uogas nuo šakelių, nuplaukite ir sudėkite į puodą. Užpilkite vandeniu, kuriuo uogos būtų vos apsemtos, įdėkite citrinos žievelę ir supilkite citrinos sultis. Kai vanduo užvirs, sumažinkite ugnį ir virkite apie pusvalandį.
  2. Gautas sultis perkoškite, gali prireikti kelių košimo kartų. Į sultis dėkite cukrų, galite jo įdėti daugiau arba mažiau, pagal skonį.
  3. Sultys paruoštos, galite supilti į švarius buteliukus ir laikyti vėsioje sausoje vietoje. Šias sultis galite naudoti ant ledų, jogurtui, košėms, blynams saldinti.

6. Seksas

Reguliarius lytinius santykius turintys žmonės organizme turi daugiau antikūno imunoglobulino, kuris apsaugo nuo įvairių mikrobų bei virusų. Jeigu seksu užsiimama 2 kartus per savaitę, šio antikūno lygis padidėja apie 30 procentų. Vien tik žmogaus prisilietimas gali pagerinti imuninę funkciją ir sumažinti uždegimus, vykstančius organizme. Viskas, kas mus padaro labiau atsipalaidavusiais ir laimingesniais, stiprina imuninę sistemą.

via GIPHY

7. Probiotikai žarnynui

Probiotikai – tai gyvos bakterijos ar mielės, randamos fermentuotame maiste ar papilduose. Įdomus faktas, jog žmogaus žarnų sienelėse yra apie 80 procentų ląstelių, kurios sudaro imuninę sistemą. Ieškokite probiotikų papildų, kuriuose yra bent 30-50 milijardų kolonijų ir mažiausiai aštuonios bakterijų padermės. Laikui bėgant keiskite probiotikų tipą tam, kad kūnas būtų supažindintas su kuo daugiau skirtingų bakterijų. Taip pat į savo valgiaraštį įtraukite jogurtą su gerosiomis bakterijomis bei kefyru.

Žinote dar kitus puikius būdus stiprinti imunitetui? Pasidalinkite jais su mumis.

KIKI FIT – tai informacija ir motyvacija kiekvienam, kuris nori atrodyti ir jaustis geriau. Trumpais, tačiau naudingais patarimais kasdien dalinamės ir socialiniuose tinkluose – sekite mus Instagram bei Facebook.

Komentuoti