Angliavandeniai vs. Riebalai: kaip maitintis, jeigu norite sulieknėti? | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt

Angliavandeniai vs. Riebalai: kaip maitintis, jeigu norite sulieknėti?

Ilgus metus buvo rekomenduojama, kad jeigu norite numesti svorio, reikia riboti riebalus. Riebalai lėkštėje = riebalai užpakalyje. Tuomet pasigirdo naujos rekomendacijos: riebalų nebijokite, bijokite cukrų ir kitų angliavandenių. Mes dalinamės naujos mokslinės studijos rezultatais, kurioje buvo tiriama, kas – angliavandeniai ar riebalai organizmui padeda sudeginti daugiau kalorijų?

Naujojo Balanso Nutukimo prevencijos centro Bostono vaikų ligoninėje direktorius daktaras David Ludwig buvo vienas žmonių, kuris vadovavo minėtajai studijai. Šios metu jie tyrė 164 suaugusiųjų svorio pokyčius. Studijos dalyviams atsitiktine tvarka buvo priskirtos trys skirtingos dietos. Pirmoji grupė laikėsi mažai angliavandenių turinčios dietos: 20% jų gaunamų kalorijų ateidavo iš angliavandenių (daržovių, vaisių ir ankštinių), 60% – iš riebalų (riebi mėsa bei pienas, sūris ir riešutai), dar 20% buvo gaunama iš baltymų. Antroji dalyvių grupė laikėsi priešingos dietos: 60% kalorijų jie gaudavo iš angliavandenių, 20% – iš riebalų ir dar tiek pat iš baltymų. Trečioji studijos dalyvių grupė valgė 20% baltymų, o angliavandenių ir riebalų – po lygiai.

Per 20 savaičių studija parodė, kad tie žmonės, kurie vartojo mažai angliavandenių, per parą sudegindavo vidutiniškai 250 kcal daugiau nei žmonės, vartojantys daug angliavandenių. Vidurinė grupė sudegindavo vidutiniškai 111 kalorijų daugiau per dieną.

“Šis tyrimas paneigia įprastą mąstymą, kad svarbu tik kaloringumo mažinimas. Vietoje to, kalorijų šaltinis turi įtakos, ar jūsų metabolizmas dirba su jumis, ar prieš jus”, – sakė D. Ludwig. Pasak jo, šio tyrimo išvados palaiko mokslininkų idėjas, kad perdirbti angliavandeniai pakelia insulino kiekį kraujyje, dėl šios priežasties organizmas sudegina mažiau kalorijų, vietoje to jas paverčia riebalais. Tai reiškia, kad norintiems numesti svorio reikia ne tik skaičiuoti kalorijas, bet ir riboti perdirbtus angliavandenius. Deja, tai maistas, kuris mums neatneša jokios naudos, tačiau yra labai skanus (ypač vakarais, kai esame pavargę): picos ir saldūs gėrimai, makaronai, duona, saldumynai ar įvairiausi pusfabrikačiai.

via GIPHY

Tiesa, ši studija suteikia vertingos informacijos norintiems numesti svorio, tačiau ji reikalauja dar daugiau tyrimų. Kol kas neaišku, ar daugiau kalorijų sudeginama dėl to, kad buvo vartojama mažiau angliavandenių, ar daugiau riebalų – gal dėl būtent tokios kombinacijos. Minėtos Bostono ligoninės komanda jau pradėjo naują mokslinę studiją, kurioje tiriama, kokios įtakos svoriui turi daug angliavandenių, bet mažai cukraus ir daug angliavandenių bei daug cukraus turinčios dietos.

Šie moksliniai tyrimai palaiko dabar itin populiarios ketogeninės dietos pusę, apie kurią mes dar pakalbėsime labai išsamiai. Galbūt jūs turite savo patirčių, išbandėte skirtingas dietas ir atradote tą, kuri veikia geriau už kitas? O gal tokią, kurios nerekomenduotumėte niekam? Pasidalinkite komentaruose!

Komentuoti