Ką moterims privalu žinoti apie dubens dugno raumenis? | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
dubens-dugno-raumenys-moteris

Ką moterims privalu žinoti apie dubens dugno raumenis?

Dubens dugnas – tai tokia paslaptinga moteriška vietelė, kurios nematai, nejauti ir… nelabai supranti jos reikšmės, kol reikalas neprispiria spręsti su šia kūno dalimi susijusių nemalonių problemų. Dalinamės gydytojos Algės Ivaškevičės ir kalanetikos trenerės, “Enso” studijos įkūrėjos Eglės Afanasjevos žiniomis šia tema. Nors apie tai garsiai niekas nekalba, dvi specialistės pastebi, kad moterys naują informaciją priima smalsiai, todėl gydytoja ir trenerė net pradėjo vesti bendras paskaitas šia tema.

„Įsivaizduokite kartotinę dėžę, pridėtą visokių daiktų. Jei jos dugnas – tvirtas, nesibaimindami galite ją kelti, pernešti į kitą vietą ir pan. O jei sukiužęs? Vos pakėlę dėžę, išbarstysite daiktus. Man atrodo, šis palyginimas labai tinka, kai kalbame apie dubens dugną ir jo reikšmę“, – šypsosi gydytoja Algė Ivaškevičė.

O jis yra labai svarbus mūsų fizinei, emocinei, seksualinei sveikatai, laikysenai, gerai savijautai ir net grožiui. Tik mūsų žinios šiuo klausimu – labai jau fragmentiškos.

„Vienos moterys apie dubens dugno raumenis sužino, kai atsiranda, tarkim, šlapimo nelaikymo problemų ar nusileidus lyties organams (prolapsui) ir gydytojas pataria joms imtis Kėgelio pratimų ar svarsto operacijos galimybę. Kitoms, dirbančioms sėdimą darbą, suskausta nugarą, tad kineziterapeutas, osteopatas ar tiesiog sporto treneris pataria stiprinti giluminius šerdinius raumenis. Bet ką tai reiškia, taip ir neaišku. O rinkoje gausėja elektrinių dubens dugno stimuliatorių, žiniasklaidoje minimi tiek iš Rytų atkeliavę nefrito kiaušiniai makščiai ir dubens dugnui stiprinti, tiek ultranaujoviški biologinio grįžtamojo ryšio itin asmeniški treniruokliai „Elvie“, „Kegel 8, – pasakoja gydytoja.  Anot kalanetikos trenerės, šie treniruokliai nėra būtini, nes raumenis stiprinti galima ir atliekant savarankiškus pratimus. Periodiškai vesdama paskaitas šia tema ji pastebi, kad moterų susidomėjimas intymios zonos raumenimis po truputį auga, dažnai treniruotėse apsilankę moterys apie jas perpasakoja kitoms draugėms.

Gydytoja primena, kad dubens dugne esantys organai yra svarbūs mūsų reprodukcinei sveikatai, šalinimui, virškinimui, hormonų gamybai. Tačiau dėl nėštumų, gimdymų, pasyvaus gyvenimo būdo, amžiaus, antsvorio, prostatos uždegimų ir kitų dalykų jie keičia savo padėtį, kinta, silpnėja raumenys ir raiščiai.

„Nepaisant to, dėl kokių priežasčių tai nutiko, svarbu užtikrinti, kad stiprindami dubens dugną pageriname šių organų kraujotaką ir limfotaką. Reguliariai dirbant jie būtų pamaitinti, sveiki, gautų daug deguonies ir per limfą būtų pašalinta tai, kas nereikalinga, – pasakoja A. Ivaškevičė. – Nesakau, kad visos sveikatos problemos išsispręs, bet pratimai padės komfortiškiau jaustis, pagerės laikysena ir pasikeis savijauta. Beje, nuodugniai dirbant galima ne tik atstatyti dubens dugno raumenis ir raiščius, grąžinti organus į ankstesnę padėtį, bet ir seksualinę funkciją pagerinti“.

„Gilindamiesi apie dubens dugną kartu susipažįstame su savimi, savo kūnu ir jo sandara. Visą dėmesį perkeliame į lavinamą raumenį, suvokiame, kad jis ten yra. Koks atradimo džiaugsmas tai suprasti! Išmokstame valdyti, suspausti, atleisti, įtempti raumenis, suprasti jų veikimą. Be abejo, skubantiems ir nenorintiems savęs pažinti yra alternatyva – elektrinis stimuliatorius. Tačiau mankšta yra natūralus būdas sąmoningai įdarbinti savo kūną, kuriam mes jau nebeduodame tiek fizinės veiklos, nes vis daugiau sėdim, mažiau vaikštom ir nebedarome judesių, mankštinančių dubens dugną, pavyzdžiui, lipame ir bandome išlaikyti balansą“, – tvirtina gydytoja.

Pasiteiravus, kokia užsienio šalių praktika šiuo klausimu ir ar Lietuva labai nuo jų atsilieka, A. Ivaškevičė nebuvo linkusi mūsų peikti.

„Mokslo įrodymais grįstos medicinos principais dirbančios klinikos, pavyzdžiui, Amerikoje ir Europoje siūlo ir skatina dubens dugno stiprinimą. Net jų tinklalapiuose yra informacijos, kas tai yra, kodėl svarbu stiprinti šiuos raumenis, kokie pratimai ir kam gali padėti, kokių sutrikimų ir diagnozių atvejais verta daryti mankštas, yra nuorodų, kur to galima išmokti, – vardina gydytoja. – Tik nesutikčiau, kad mes labai atsiliekame šiuo klausimu. Pasakyčiau kitaip: esame dar labai drovūs. Mes nelinkę kalbėti tokiomis delikačiomis, intymiomis temomis. O ši – būtent tokia ir yra. Net, palyginti su latviais ir estais, mes esame gerokai uždaresni. Sakykim, elgesys vaisingumo įstaigose. Mes tai darome slapta, gal tik artimiausi žmonės žino, o porų grafikas taip sudėliotas, kad viena su kita nesusitinka. Latvijoje laukiamajame sėdi gal dešimt porų ir jos laimingos žurnalus varto. Estijoje taip pat nėra tabu šiuo klausimu. Mes tiesiog atsargiau žiūrime į panašius dalykus. Ir tai yra nei blogai, nei gerai. Mes – tokie. Bet svarbu, kad judame pirmyn ir kažką darome naudinga sau“.

Kalanetikos trenerės Eglės Afanasjevos praktinis patarimas: keldamos sunkius daiktus, kosėdamos, čiaudėdamos ar šokinėdamos suimkite dubens dugną. Apskritai jį gerokai sustiprinsite, darydamos panašius pratimus kiekvieną dieną.

Parengta pagal studijos “Enso” informaciją.

Komentuoti