Emocinis valgymas: 5 būdai, kaip jį įveikti | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
emocinis-valgymas

Emocinis valgymas: 5 būdai, kaip jį įveikti

Viskas prasideda visai nekaltai: buvo varginanti diena, tad po jos jautiesi nusipelnęs šiek tiek “meilės sau”. Vakarienei pasidarai makaronų su kreminiu padažu, po pusvalandžio iš šaldytuvo išsitrauki porą gabaliukų sūrio, dar po pusvalandžio prie jų prisijungia ir pora duonos riekių, o tada rankose atsiranda ir kibirėlis ledų. Sunki diena kaipmat virsta dar sunkesniu vakaru, pripildytu nusivylimo savimi ir kaltės jausmo.

Ar pažįstamas jausmas? Nenusiminkite, ne jums vienam. Daugelis žmonių gali maitintis gana sveikai, bet vos susidūrus su sunkumais, jie savo emocijas bandys “suvalgyti”. Nėra ir ko stebėtis – maisto reklamos mums vis teigia, kad ir šokoladas, ir sausainiai, ir ledai, ir bulvių traškučiai mus privers pasijausti laimingesniais. O ir apskritai – kai galvoje sukasi negatyvios mintys, nevalingas valgymas prieš televizorių padeda jas bent akimirkai numalšinti.

Tas, kas su šia problema susidūrė, tikrai ne kartą bandė kovoti su tokiu įpročiu. Dažnai kovoti pavyksta iki tol, kol susiduriama su kita stresine situacija arba su vienišumo jausmu. Jeigu ir jūs jaučiate, kad būna akimirkų, kai prarandate kontrolę, kai maistas jus užvaldo, tuomet kitą kartą ne siekite šaldytuvo durelių, o išbandykite šiuos mūsų patarimus, kaip geromis emocijomis save pripildyti kitais būdais.

1. Ką iš tiesų jaučiate?

Įsiklausykite į save – ką jaučiate iš tiesų, kai einate link šaldytuvo? Fizinį alkį? Jeigu valgėte prieš mažiau nei tris valandas, ko gero – tai ne alkis. Ką jaučiate iš tiesų? Liūdesį, nusivylimą? Nuovargį ar baimę? Pyktį ar vienatvę? Emocinis valgymas suteikia komforto jausmą, nukreipia dėmesį nuo to, kas vyksta šią akimirką, tačiau už valandos jis sukels tik dar daugiau neigiamų emocijų. Priimkite tai, ką jaučiate dabar. Liūdėti ir pykti galima – priimkite šias emocijas su susidomėjimu ir su meile sau. Įsiklausykite, ko iš tiesų jums norisi.

2. Pirmenybę duokite malonumams

Pavargote? Pagulėkite šiltoje vonioje. Liūdna? Įsijunkite mylimą serialą, net ir tą, kurį jau matėte dešimt kartų. Nuobodu? Skaitykite knygą, nesvarbu, kad ji neprasminga, svarbu, kad jį įtraukianti ir mintimis nukelianti į fatazijų pasaulį. Apsivilkite savo minkščiausius ir šilčiausius drabužius, tuos, su kuriais visada gerai jaučiatės. Įsijunkite muziką, kuri visuomet pakelia nuotaiką. Eikite pasivaikščioti. Paskambinkite draugui, eikite pažaisti su šunimi. Eikite į kiną, kad ir visiškai vienas. Mylėkitės arba masturbuokitės!

Kad ir ką bedarytumėte, leiskite sau tuo mėgautis iš visos širdies. Juk emocinis valgymas – tai greitų malonumų paieška, tad jums reikia atrasti kitų veiklų, kurios suteiks malonumą. Įprastai silpnumo akimirkos, kurios gena prie šaldytuvo, mus užvaldo kokią valandą, kai sugrįžtame po darbo. Ištvėrus tą valandą, nukreipus savo mintis kažkur kitur, suradus kitus malonumo šaltinius, norą pavalgyti gal net visai pamiršite.

Na, o jeigu jau pradėjote užkandžiauti… tuomet tuo mėgaukitės. Jauskite ir mėgaukitės kiekvienu kąsniu. Savigrauža privers suvalgyti dar daugiau, nes juk jau ir taip nusikaltote.

3. Sportuokite

Jeigu žinote, kad vakarais jus dažnai aplanko neigiamos emocijos, iš anksto užkirskite kelią blogiems įpročiams. Sportas suteikia didžiulį pliūpsnį teigiamų emocijų, tad išsiugdykite naują įprotį – vakarinių treniruočių. Jeigu prie to nesate pratęs, po sunkios darbo dienos atitempti save iki sporto salės gali būti tikras iššūkis, tad pradėkite nuo ramių ir komfortabilių treniruočių: pilates, jogos ar lėto pasiplaukiojimo baseine. Pamatysite, kaip po treniruotės jausitės žymiai geriau. Tik pasirinkite sporto studiją, kuri jums bus jauki. Prisiminkite – prioritetą teikiame malonumui.

4. Pasiruoškite iš anksto

Emocinis valgymas dažnai užpuola tada, kai esame labai pavargę. Būtent dėl šios priežasties visuomet pavalgykite, kai išalkstate. Jeigu visą dieną tam nerasite laiko, kur kas didesnė tikimybė, kad vakare jūsų išbadėjęs kūnas prašys vis daugiau ir daugiau maisto.

Taip pat pasirūpinkite, kad dieną su savimi turėtumėte sveikų užkandžių – pavyzdžiui, riešutų, obuolių ar kitų vaisių, o vakare, net ir tuo atveju, jeigu ieškosite šaldytuve užkandžių, ten rastumėte tik tai, kas sveika. Sausainių, ledų ar bulvių traškučių be priežasties nepirkite ir namuose nelaikykite.

5. Mylėkite save

Mylėkite savo gražią asmenybę ir unikalią išvaizdą. Mylėkite ir gerbkite savo kūną, kad jis jums suteikia namus. Maistas dažnai virsta bausme už nesėkmes darbe ar asmeniniame gyvenime. Nebauskite savęs, mylėkite. Nekimškite į save bet ko, nes tai – nepagarbos savo kūnui išraiška. Tegu jūsų mitybos ir gyvenimo būdo pokyčiai kyla iš noro savo kūnui suteikti kažką gero. Pabandykite kurti naujus įpročius ir kas kartą, kai pavyks įveikti polinkį nesąmoningai varstyti šaldytuvą, pagirkite save. Juk tai neatėjo be pastangų!

Komentuoti