Visos geria kolageną. Kodėl (ir ar tikrai) jis toks naudingas? | KIKI FIT

Visos prekės pristatomas per 1-3 d.d.

Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
geriamo kolageno nauda

Visos geria kolageną. Kodėl (ir ar tikrai) jis toks naudingas?

Su kolageno buteliukais fotografuojasi Lietuvos ir užsienio žvaigždės, savo patarimais apie mėgstamiausią kolageno papildą dalinasi manekenės. Pastebėjai, kad draugės oda spindi kažkaip labiau nei anksčiau? Pagirk ją ir galbūt išgirsi atsakymą: “Ačiū, tai – kolagenas!”.

Šio maisto papildo populiarėjimo istorija gana įdomi – viskas prasidėjo nuo kolageno injekcijų, tačiau atlikus daugiau mokslinių tyrimų paaiškėjo, kad injekcijos grožį veikia kur kas silpniau, negu per burną vartojamas – geriamas kolagenas. Tad nuo to laiko vis daugiau kompanijų kuria ir reklamuoja kolageno papildus, kurie vartojami įvairiomis formomis: kaip skystis, milteliai ar tabletės. Ar geriamo kolageno manija – tik dar viena reklaminė tendencija, ar vis tik kažkam pagaliau pavyko atrasti jaunystės eliksyrą? Nuomonės dvejopos.

Klausiate, kas tas kolagenas?

Kolagenas – tai baltymas, kuris sudaro net 75% mūsų odos masės. Jis tarsi klijai sulipina audinių ir organų ląsteles, palaiko odos stangrumą, yra mūsų sąnarių kremzlių bei kaulų sudedamoji dalis. Kolageno baltymas yra būtinas ląstelių atsinaujinimui, tad organizmas jį gamina nuolatos. Deja, jau nuo 25 metų kolageno gamyba sulėtėja, o pasiekus 45 metus, jo organizme gali būti likę vos 30%. To padariniai – matomi ir nemalonūs: gilesnės ir smulkesnės raukšlės veide, sausėjanti kūno oda, sąnarių problemos.

Dėl šios priežasties jaunystę norinčios išsaugoti moterys dabar atsigręžė į maisto papildus su kolagenu. Šio galima rasti kelių rūšių: gyvulinės kilmės (iš jautienos arba kiaulienos) bei jūrinės kilmės, kurio šaltinis yra žuvis. Būtent iš žuvies išgautas kolagenas turi didesnę naudingųjų medžiagų koncentraciją. Augalinės mitybos šalininkams, vegetarams ir veganams yra skirti produktai, kurie patys neturi kolageno, tačiau yra skirti paspartinti natūralią kolageno gamybą.

Kaip ir kiekvienu atveju, mokslininkai šiuo klausimu pateikia prieštaringų nuomonių. Didžiulių mokslinių studijų dėl kolageno papildų atliktų dar nėra, o smulkesnės rodo palankius rezultatus. Vieni sako, kad kolageno papildai nėra naudingi, nes skrandžio rūgštys kolageno baltymus suskaido greičiau, nei jie pradeda veikti. Visgi, naujos technologijos leidžia taip paveikti kolageno molekules, kad jas organizmui pasisavinti tampa visai nesudėtinga.

Didžiausiais geriamo kolageno šalininkais paprastai tampa tie, kas jį jau išbandė. Moterys džiaugiasi akivaizdžiai sutvirtėjusiais nagais ir sveikesniais plaukais, bei sunkiai nusakomą “švytėjimą” įgijusia oda, kuri be to ir sustangrėja, paskaistėja, susitraukia poros.

Be geriamų maisto papildų, kolageno gamybą galite paspartinti ir natūraliais būdais, vartodami keletą maisto produktų, kurie patys turi kolageno arba stimuliuoja jo gamybą. Tai yra:

  1. Kaulų sultinys

Kaulų sultinys – pats geriausias maistinis kolageno šaltinis.

  1. Želatina

Želatina, kuri yra išgaunama verdant karvių ir kiaulių jungiamuosius audinius, ir yra kolagenas. Nepamirškite, kad įsigijant bet kokios gyvūninės kilmės produktus, kokybei turi būti teikiamas prioritetas, tad ieškokite tokių, kur gyvūnai buvo maitinami žole, auginami kuo natūralesnėmis sąlygomis.

3. Kiaušinių baltymai

Juose yra daug amino rūgščių, kurios sudaro kolageną.

4. Spirulina

Šie tamsiai žalios spalvos milteliai yra jūriniai melsvadumbliai, kurie yra laikomi vienu iš pačių sveikiausių “super maistų” pasaulyje. Joje labai daug įvairiausių naudingųjų medžiagų, tarp jų ir tokių, kurios yra būtinos kolageno gamybai. Amino rūgščių viename šaukštelyje spirulinos yra net daugiau nei viename kiaušinio baltyme.

5. Žuvis ir kepenėlės

Tam tikrose žuvies rūšyse, pavyzdžiui, lašišoje, tune, skumbrėje, taip pat kepenėlėse, be visų kitų naudingų medžiagų yra ir dideli kiekiai Omega 3 bei Omega 6 rūgščių, kurios palaiko gerą odos ląstelių būklę, dėl kurios oda ir atrodo stangri bei jaunatviška.

6. Citrusiniai vaisiai, uogos

Vitaminas C yra būtinas kolageno gamybai, tad vaisius, kuriuose jo gausu, verta į savo maisto racioną įtraukti ne tik tada, kai rūpinatės imuniteto stiprinimu, bet ir visus metus.

7. Česnakas

Jame esančios naudingos medžiagos taip pat padeda ne tik stiprinti imunitetą, bet ir yra labai reikalingos natūraliai kolageno gamybai.

Kolagenas – ne panacėja nuo senatvės, bet be galo svarbi medžiaga, kuri reikalinga norint atrodyti ir jaustis geriau. Taip, vien tai laiko požymių neištrins, bet kai liūdnai nužiūrinėsite save veidrodyje, prisiminkite, kad visi procesai, vykstantys mūsų kūne, nenutiko per vieną dieną ir dėl vienos priežasties. Tad ir norėdami kažką pagerinti, vieno sprendimo būdo nerasite, bet kompleksiškos priemonės pradžiugins ir jūsų sielą, ir kūną.

Komentuoti