Kaip pagreitinti medžiagų apykaitą? | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
metabolizmas-kaip-pagreitinti

Kaip pagreitinti medžiagų apykaitą?

Kiekviena užpūsta gimtadienio torto žvakutė primena, jog dar vieneriais metais tapote vyresnis. Tačiau ar vien tik laikas parodo, koks yra tikrasis jūsų amžius? Metabolinis amžius (geriau žinomas kaip medžiagų apykaita) – tai rodiklis, nusakantis kiek metų yra jūsų kūnui, atsižvelgiant į medžiagų apykaitą ir kūno kompoziciją (raumenų ir riebalų santykį).

Paprasčiau tariant, metabolizmas yra intensyvios cheminės reakcijos, kurios maistą paverčia energija arba kalorijomis. Jeigu save palepinote pyragaičiu, o tuo metu jūsų organizmui nereikėjo energijos – kalorijos pavirs riebalais. Tačiau jeigu jautėte alkį, visos kalorijos organizme bus panaudotos prasmingai. Sveikos medžiagų apykaitos esmė – nevartoti daugiau kalorijų, negu galite sudeginti, taip nepriaugsite kilogramų, kurių jums nereikia.

Nustebtumėte, kaip žinojimas, jog esate daug vyresnis negu iš tikrųjų, gali motyvuoti ir paskatinti keisti gyvenimo būdą ar pradėti sportuoti. Nors metabolizmas su amžiumi natūraliai lėtėja, tačiau sveika gyvensena galime jį maksimaliai pagreitinti. Na, o šiandien dalinamės penkiais būdais, kurie padės ne tik geriau jaustis, bet ir pagreitinti medžiagų apykaitą:

  1. Svorių kilnojimas

Žinome, kad labai svarbu, jog kalorijos būtų tinkamai sudegintos. Todėl turbūt efektyviausias būdas deginti kalorijas yra fizinė veikla. Galbūt nustebins tai, jog būtent svorių kilnojimo pagalba labiausiai nulemsite metabolizmo greitį. Treniruotės metu pažeidžiate raumenis, po jos, ramybės būsenoje ar miegant prasideda raumenų atstatymo procesai, kurie reikalauja daug energijos. Ši energija būtent ir gaunama iš kalorijų. Todėl net po treniruotės jūsų riebalai bus deginami. Tačiau žmonėms, kurie siekia priaugti svorio, privalu po tokios treniruotės pavalgyti. Vieno tyrimo metu dalyvavo 48 antsvorio turinčios moterys, kur vienos iš jų laikėsi dietos ir kilnojo svorius, o kitos nesportavo. Rezultatai parodė, jog tos, kurios užsiėmė svorių kilnojimu, numetė svorį ir pagreitino savo medžiagų apykaitą, o tos, kurios laikėsi tik dietos ir nesportavo svorio numetė, tačiau ir sulėtino savo metabolizmą.

  1. Daugiau miegokite

Seniai žinoma, kad grožio dievas yra miegas. Įrodyta, jog neišsimiegojus medžiagų apykaita sulėtėja, taip pat tai gali paskatinti raumenų praradimą, kurie, kaip jau aptarta, yra svarbūs medžiagų apykaitoje. Miego trūkumas gali daryti įtaką jūsų sudeginamų kalorijų kiekiui esant ramybės būsenoje, o tai taip pat didina riziką nutukti. Jeigu sunkiai sekasi užmigti, o keliatės anksti, patariame valandą prieš miegą nesinaudoti kompiuteriu, telefonu ir nežiūrėti televizoriaus. Įvaldžius šią rutiną žymiai pagerinsite miego kokybę.

  1. Valgykite kuo daugiau baltymų turinčio maisto

Maisto valgymas jūsų metabolizmą pagreitina kelioms valandoms. Kalbame apie tas kalorijas, kurios reikalingos maistui apdoroti, jam virškinti ir įsisavinti. Kaip žinoma, baltymai yra raumenų statybinė medžiaga, kuri ne tik juos augina, bet ir atstato po intensyvių treniruočių. Moksliškai įrodyta, jog jeigu per dieną suvartosite apie 30 proc. paros kalorijų iš baltymų, sudeginsite apie 100 kalorijų daugiau ir taip paskatinsite metabolizmo procesus.

    4. Kuo mažiau sėdėkite

Kai didžiąją dienos dalį praleidžiame sėdėdami, kenkiame ne tik savo fizinei būsenai, bet ir sudeginame labai mažai kalorijų. Kai kurie gydytojai tokį sėdėjimą net prilygina “naujajam rūkymui”. Tai – žinoma, nemaža problema ofisuose dirbantiems žmonėms, todėl rekomenduojame kaip galima dažniau daryti pertraukėles, kurių metu trumpai pasivaikščiojus ar prasitampius sudeginsite papildomų kalorijų.

    5.Gerkite tonizuojančią žaliąją arbatą

Negana to, jog žalioji arbata padeda apsisaugoti nuo streso, vėžio, pagerina širdies ir kraujagyslių veiklą, suteikia energijos, ji dar ir greitina medžiagų apykaitą. Išgėrus žaliosios arbatos kai kurie riebalai paverčiami į tam tikras riebalų rūgštis, kurios atlieka pagrindinį vaidmenį tiekiant energiją audiniams, ypač nevalgius. Tyrimai parodė, jog trys šios arbatos puodeliai per dieną metabolizmą pagreitina apie 5%. Kadangi žalia arbata turi labai mažai kalorijų, gerti ją gali tiek siekiantys numesti svorio, tiek jo priaugti.

Komentuoti