Ketogeninė dieta - kas tai? | Kiki fit
Ketogenine dieta

Ketogeninė dieta šiuo metu tokia populiari, kad šis pavadinimas jūsų ausis galėjo pasiekti net ir tuo atveju, jeigu dietomis visai nesidomite. Šiame straipsnyje kviečiame į pirmąją pažintį su keto dieta, o dar daugiau naudingos informacijos šia tema sulauksite artimiausiomis dienomis.

Ketogeninė mityba – tai valgymo planas, kai yra valgoma daug riebalų, bet labai griežtai ribojami angliavandeniai, tam, kad energijai pagaminti organizmas naudotų ir degintų kūne susikaupusius riebalus. Pradėjus laikytis ketogeninės dietos, jau po pirmų kelių dienų organizmas pereina į ketozės būseną. Tada yra pradedami gaminti organiniai junginiai ketonai, kurie naudojami vietoje trūkstamų angliavandenių. Tokiu būdu jūsų kūnas pradeda deginti riebalus, siekdamas gauti iš jų daugiau energijos. Tie, kas laikosi keto dietos patvirtina: rezultatai greiti ir akivaizdūs, tačiau tokio mitybos režimo laikytis tikrai nėra lengva. Pagal tokį mitybos planą, jūsų suvalgomas maistas turėtų būti paskirstytas taip: 75 procentų kalorijų turėtų būti gaunami iš gerųjų riebalų, 20 procentų – iš baltymų ir paskutiniai 5 procentai – iš angliavandenių.

Spartaus lieknėjimo laikantis šios dietos paslaptis – tai, kad organizmas degina riebalus, o ne ką tik suvalgytus angliavandenius. Sakoma, kad laikantis ketogeninės dietos per savaitę galima numesti iki 5 kilogramų, priklausomai nuo organizmo reakcijos į dietą. Tačiau keto dieta yra labai drastiška – tam, kad organizmas pasiektų reikiamą ketozės būseną, angliavandenius riboti reikia itin griežtai. Tokia mityba – tikrai ne visiems.

Ketogeninė dieta yra skaidoma į kelias rūšis:

Standartinė keto dieta yra populiariausia ir ją pasirenka dauguma. Laikantis šios dietos gaunamos dienos kalorijos paskirstomos pagal anksčiau minėtą 75/20/5 principą.

Didelio baltymų kiekio keto dieta, kurios metu galimas didesnis baltymų kiekis nei standartinės keto dietos atveju.

Ciklinė keto dieta yra tokia, kurios metu rekomenduojama ketogeninės mitybos laikytis keturias penkias dienas per savaitę ir tik likusiomis savaitės dienomis padidinti angliavandenių kiekį.

Tikslinė keto dieta panaši į ciklinę, tačiau šios dietos metu patartina suvartoti daugiau angliavandenių prieš pat intensyvias treniruotes.

Apribota keto dieta iš visų dietos rūšių išsiskiria tuo, kad ketogeninės dietos laikymasis gali padėti valdyti epilepsiją ir kitus traukulių sutrikimus ar vėžio formas, dar labiau sumažinus angliavandenių ir baltymų kiekį.

Laikytis šios dietos patariama tik tuomet, jeigu neturite jokių sveikatos problemų. Žmonėms, kurie turi diabetą, inkstų ar širdies nepakankamumą, lėtinių sveikatos problemų, būtina pasikonsultuoti su šeimos gydytoju.

Ketogeninė dieta griežtai apribos jūsų mitybos racioną, tad laikantis jos, reikia stengtis savo kasdienę mitybą palaikyti kuo įvairesne.

Pagrindiniai maisto produktai, kuriuos galima valgyti, laikantis keto dietos:

Mėsa: jautiena, ėriena, paukštiena.

Daržovės: špinatai, kopūstai, brokoliai, žiediniai kopūstai, avokadai.

Pieno produktai: rekomeduojama vartoti daug riebalų turinčius produktus, tokius kaip kietieji sūriai, sviestas, riebi grietinėlė.

Riešutai, sėklos: tinkami dauguma, papildomai rekomenduojama vartoti makadamijos ir graikinius riešutus, saulėgrąžų sėklas.

Taip pat: kiaušiniai, žuvis.

Saldumynai: cukrų keisti stevija, eritroliu.

Saulėgrąžų aliejų rekomenduojama keisti kokosų aliejumi.

Rekomenduojama atsisakyti: iš kviečių paruoštų maisto produktų, ryžių ir visų grūdinės kilmės produktų. Taip pat medaus, uogienių, agavų ar klevų sirupų. Iš vaisių ir daržovių raciono patartina išbraukti obuolius, bananus, apelsinus ir kitus citrusinius vaisius, bulves ir ankštines daržoves. Apskritai, vaisiai – angliavandenių šaltinis, tad jų vartojimas laikantis šios dietos yra labai griežtai ribojamas.

Pavyzdinis vienos dienos meniu:

Pusryčiai: 2 kepti kiaušiniai, keli pomidorų griežinėliai, kava su grietinėle. Pirmas užkandis: riebus varškės gaminys, saujelė riešutų.
Pietūs: špinatų salotos su jautienos kepsniu, sūris su avokadu.

Antras užkandis: migdolai.
Vakarienė: ant grotelių kepta lašiša su brokoliais, užpilta sviestu.

Kokia ketogeninės dietos nauda mano organizmui? 

Dietos privalumai neapsiriboja vien tik sparčiai krentančiu svoriu. Ji taip pat padeda kontroliuoti gliukozės kiekį kraujyje, padidinti dėmesingumą ir koncentraciją, gali padėti kontroliuoti cholesterolio kiekį ir kraujo spaudimą, sumažinti ar padėti išspręsti problemas, susijusias su spuogais ir veido bėrimais.

Ketogeninės dietos laikytis nėra lengva, tad artimiausiuose straipsniuose pasidalinsime svarbia informacija šia tema ir receptų idėjomis. Jeigu išbandėte ketogeninę dietą ir turite patarimų, kaip išgyventi, kai beprotiškai norisi ko nors saldaus – pasidalinkite komentaruose!

Komentuoti