Miltų pakaitalai, kurių skonis toks pat geras kaip ir nauda sveikatai | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
duona-alternatyvus-miltai-riesutu-speltos-ryziu

Miltų pakaitalai, kurių skonis toks pat geras kaip ir nauda sveikatai

Dauguma žino, kad baltieji rafinuoti miltai nėra naudingi mūsų sveikatai, tačiau nežino, kuo juos keisti – juk visą gyvenimą virtuvėje buvo pažįstama tik viena miltų rūšis. Tad šįkart kalbame apie alternatyvius miltus, jų rūšis ir panaudojimo galimybes. Jeigu turite alergiją glitimui,  šios alternatyvos jums bus tikras išsigelbėjimas. Tačiau ne tik šiuo atveju – išbandyti sveikesnes miltų alternatyvas rekomenduojame visiems – jūs ir jūsų šeima maitinsitės ne tik sveikiau, bet ir įvairiau.

Miltų pakaitalai paprastai yra pagaminti iš maisto produktų, pavyzdžiui, migdolų, kokoso ar net ryžių, kurie yra sumalti, kad būtų panašūs į miltų tekstūrą. Šiuose sveikuose miltų pakaitaluose yra skaidulų, baltymų, vitaminų ir mineralų, taip pat juose nėra glitimo, todėl jie yra puikūs baltųjų miltų pakaitalai.

Avižiniai miltai

Avižos yra susijusios su geresniu cholesterolio kiekiu ir sumažėjusiu kraujo spaudimu. Taip pat avižinius miltus gerai naudoti kepant duonos gaminius, nes suteikia šiek tiek daugiau drėgmės gaminiams nei kiti miltai. Naudojant avižų miltus, atkreipkite dėmesį ar perdirbimo metu avižos neužterštos glitimu, jei turite problemų dėl alergijos ar netoleravimo. Norėdami to išvengti, įsitikinkite, kad perkate sertifikuotas avižas be glitimo. Jei namuose turite avižų, jas galite sudėti į smulkintuvą ar kavos malūnėlį ir avižų miltų pasigaminsite patys

Kokosų miltai

Kokosų miltai yra be glitimo, sveiki ir pilni gerųjų riebalų, turintys mažai glikemijos. Dėl didelio riebalų ir mažo krakmolo kiekio, kokosų miltai išsiskiria iš kitų miltų tuo, kad jie labiau sugeria skysčius, todėl jums jų naudoti reikės mažiau, nei gaminant su kviečių miltais. Norėdami gauti geriausius rezultatus, naudokite maždaug 32–43 gramų kokoso miltų, kad pakeistumėte 125 gramų kviečių miltų.

Riešutų miltai

Riešutų miltai yra pagaminti iš riešutų, kurie yra sumalti į smulkius miltelius, be glitimo. Jie yra geras pasirinkimas, norint į savo mitybą įtraukti daugiau skaidulų, baltymų ir sveikų riebalų. Šie miltai turi unikalų skonį, kuris priklauso nuo riešutų tipo, tad jie puikiai tiks tiems, kurie mėgsta riešutus. Dažniausiai riešutų miltai yra šių rūšių: migdolų, lazdyno ir graikinių. Riešutų miltai kepiniams suteiks ne tik gardų kvapą, bet ir skanų skonį, tad būtinai išbandykite.

Ryžių miltai

Ryžių miltai yra be glitimo, pagaminti iš rudųjų arba baltųjų ryžių. Kadangi ryžių miltai yra neutralaus skonio, jie tampa puiki alternatyva kviečių miltams. Ryžių miltai dažnai naudojami kaip sriubų ar padažų tirštiklis. Jis taip pat tinka kepiniams, pavyzdžiui, pyragams, kuriems suteikia drėgnumo. Ryžių miltai nesugeria skysčių ar riebalų taip lengvai, kaip kviečių miltai, tad prieš kepant, palaukite, kol ryžių miltai susimaišys ir sugers skysčius. Ryžių miltai geriausiai naudojami kartu su kitais be glitimo miltais, kad rezultatas būtų labiau panašūs į kviečių miltus.

Bolivinės balandos (kynva) miltai

Bolivinės balandos miltai pasižymi dideliu baltymų kiekiu, lyginant su kitais miltais. Juose yra visos devynios esminės amino rūgštys ir jie taip pat neturi glitimo. Šie miltai turi riešutinį skonį, tad puikiai tiks kepant duoną ar bandeles.

Speltos miltai

Speltos miltai yra panašūs į kviečių miltus. Speltos – viena iš seniausių grūdinių kultūrų. Speltų grūduose yra beveik visos mitybinės medžiagos ir vitaminai, kurių reikia visavertei žmogaus mitybai. Tačiau svarbiausia, kad vitaminai ir kitos maisto medžiagos, kitaip nei paprastuose kviečiuose, kaupiasi ne speltos grūdo apvalkale, bet yra pasiskirstę visuose grūdo sluoksniuose, todėl išlieka po malimo proceso net ir smulkiai sumaltuose miltuose. Tačiau reikia žinoti, kad speltos miltuose yra glitimo, tad jų negali vartoti žmonės, kurie netoleruoja glitimo.

Komentuoti

1 komentaras