Moterys ir emocijos: ar žinote, kaip menstruacijų ciklas veikia jūsų elgesį? | Kiki fit
moteris menstruaciju ciklas

Moterys ir emocijos: ar žinote, kaip menstruacijų ciklas veikia jūsų elgesį?

Kai kuriomis menstruacijų ciklo dienomis moterys yra neprognozuojamų nuotaikų uraganas, kuomet vieną akimirką jos šypsosi ir juokauja, o kitą – verkia arba pyksta ant viso pasaulio. Tokios tos moterys! Pasidomėjome, kaip mėnesinių ciklas taip paveikia moterų nuotaikas ir organizmą, kad emocijų nei kontroliuoti, nei nuspėti net pačioms moterims tampa neįmanoma.

Menstruacijų ciklas pradedamas skaičiuoti nuo dienos, kai prasideda kraujavimas. Ši diena vadinama pirma ciklo diena, o ciklo paskutine diena yra laikoma diena prieš kito kraujavimo pradžią. Kiekvienos moters ciklo trukmė yra individuali: nors standartiniu yra laikomas 28 dienų ciklas, tačiau yra visiškai normalu, jei jis trunka nuo 21 iki 45 dienų. Net jei moteris savo mėnesinių ciklą gali apibūdinti kaip reguliarų, kiekvieno jos ciklo trukmė gali nežymiai skirtis. Mėnesinių ciklo trukmė taip pat gali pailgėti ar patrumpėti dėl streso, ligos, mitybos, žindymo, kelionių ir kitų veiksnių. Ciklą rekomenduojama stebėti ir žymėtis bent jau pagrindinius jo duomenis, nes jo trukmė, reguliarumas ne tik padeda tiksliau numatyti vaisingas ar nevaisingas dienas, bet ir pastebėti ligas ar nustatyti vaisingumo sutrikimo priežastis.

Priešmenstruacinis sindromas, dar vadinamas PMS, pasireiškia nemaloniais simptomais, pavyzdžiui, nerimu, nuotaikų kaita, nepastovumu ar pilvo pūtimu. Visi šie veiksniai dažniausiai pasireiškia nuo vienos iki dviejų savaičių iki menstruacijų ir gali paveikti moters elgesį menstruacinio ciklo metu. PMS – geriausiai žinoma ir linksniuojama moters mentruacijų ciklo fazė, tačiau ar žinoti, kuo pasižymi kitos menstruacijų ciklo dienos?

Geros nuotaikos arba folikulinė fazė

via GIPHY

Menstruacinio ciklo folikulinė fazė prasideda nuo tos dienos, kai prasideda moters ciklas ir trunka apie 10–14 dienų. Per šį laiką moters organizme pradeda kilti hormono estradiolio lygis. Folikulus stimuliuojantis hormonas (FSH) išskiriamas, skatinant folikulų gamybą kiaušidėse, kuriose yra kiaušinėlių. Tai bus „laimingasis“ mėnesio laikas. Šios dvi savaitės yra pozityvesnės, lyginant su moters savijauta ciklo pabaigoje. Estradiolio kiekis organizme gali padėti sumažinti streso hormonų adrenalino ir kortizolio poveikį, o tai padeda moterims jaustis laimingomis, į viską žvelgti pozityviau.

via GIPHY

Seksualumas ir seksualinis geismas – ovuliacijos fazė

via GIPHY

Ovuliacija – vaisingasis moters ciklo laikotarpis, kurio metu moters organizmas savarankiškai signalizuoja apie galimybę susilaukti vaikų. Ovuliacijos fazės metu padidėja medžiaga, vadinama luteinizuojančiu hormonu. Šis hormonas skatina iš kiaušidžių išleisti kiaušialąstę į kiaušintakius apvaisinimui. Atlikti tyrimai įrodė, kad ovuliacijos metu moterys elgiasi bei atrodo seksualiau ir labiau toleruoja skausmą – taip nejučiomis moterys ruošiasi suvilioti partnerį giminės pratęsimui. Tai labiau pastebima, kai moterys perka naujus drabužius, seksualiau atrodo, darosi makiažą, puošiasi ir jaučiasi savimi labiau pasitikinčios bei patrauklesnės. Beje, tokį patį efektą suteikia įsimylėjimas: oda švyti, jaučiatės nuostabiai, o energija atrodo begalinė. Štai tokia  yra estrogenų ir meilės galia. Ovuliacijos “šalutinis” poveikis džiugina: džiaugiamės puikia nuotaika, lengvumo jausmu, gebėjimas geriau koncentruotis.

via GIPHY

Ramybės ir komforto arba lutalo fazė

via GIPHY

Po ovuliacijos neapvaisintas kiaušinėlis pradeda išskirti hormoną progesteroną, kad sutirštintų gimdos gleivinę ir paruoštų jį galimai embriono implantacijai. Didėjant progesterono lygiui, moterys jaučiasi išsiilgusios švelnumo. Taip atsitinka todėl, kad progesteronas padeda organizmui gaminti kortizolį – streso hormoną. Jei kortizolio koncentracija jau yra padidėjusi dėl išorinių veiksnių, pavyzdžiui, užimtos darbo savaitės, padidėja moterų dirglumas – štai kodėl per PMS moterys kur kas lengviau įsivelia į įvairiausius konfliktus. Šiomis dienomis moterys ieško būdų, kaip jaustis geriau ir kaip atrasti komforto būseną, o maistas dažnai tampa būdu praskaidrinti dieną.  Būtent šioje fazėje moteryse apsigyvena visoms gerai pažįstamas „drakonas“, kuris valgo daug kalorijų turinčius maisto produktus arba ragauja įvairų maistą, kad galėtų patenkinti visus skonio receptorius. Šio etapo simptomus yra sunku kontroliuoti, tad patariama pasirinkti sveikesnius maisto produktus, kad nesuprastėtų mityba, neišsiderintų miego kokybė ar nepadidėtų suvartojamas alkoholio kiekis.

via GIPHY

KIKI FIT – tai informacija ir motyvacija kiekvienam, kuris nori atrodyti ir jaustis geriau. Trumpais, tačiau naudingais patarimais kasdien dalinamės ir socialiniuose tinkluose – sekite mus Instagram bei Facebook.

Komentuoti