Pakalbėkime apie… sporto klubų madas | KIKI FIT

Visos prekės pristatomas per 1-3 d.d.

Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
Reformatas sporto klubas
Sporto klubas RE.FORMATAS

Pakalbėkime apie… sporto klubų madas

Pastaraisiais metais ir Lietuvą pasiekė karščiausios sporto klubų mada, jie tapo moderniomis, linksmomis, įkvepiančiomis ir nestandartinėmis erdvėmis ne tik siekti fizinių tikslų, bet ir praleisti laisvalaikį. Senos geros rūsio “staklės” ir nedidelės aerobikos salytės buvo patrauklios, kol nežinojome, kad gali būti geriau. Dabar kad sužinotumėm, kokie pasauliniai sporto klubų standartai, net iš namų išeiti niekur nereikia – viskas yra socialiniuose tinkluose, jūsų mėgstamiausio influencerio iš užsienio naujienose.

Sporto klubų tinklas RE.FORMATAS Lietuvoje neabejotinai viena moderniausių sporto vietų. O modernumas pasireiškia ne tik naujausiais cardio treniruoklių modeliais, bet ir šviežiu požiūriu į sporto treniruotes, kurios gali būti ne tik pareiga (sau), bet ir pramoga.

Matt Jenings
Treneris Mattas Jenkinsas

Mokymus RE.FORMATO treneriams ką tik surengė grupinių treniruočių specialistas iš Didžiosios Britanijos Mattas Jenkinsas. Štai, ką jis turėjo pasakyti apie sporto klubų madas:

Lietuva eina koja kojon su tuo, kas populiaru pasaulyje

M. Jenkinsas pastebi, kad per pastarąjį dešimtmetį smarkiai padaugėjo sportuojančių ar tiesiog aktyvų fizinį gyvenimą gyvenančių žmonių, o kaip populiariausią sportinę veiklą jis įvardija bėgimą. Taip pat vis tebeauga sporto klubų ir plaukimo baseinų užimtumas.

„Kalbant apie sporto klubus, didžiąją jų dalį D. Britanijoje vis dar sudaro „Crossfit“ treniruočių centrai, tačiau populiariausių užsiėmimų madas, kurias vėliau perima iš esmės visi kiti rinkos žaidėjai, įkvepia „boutique gym“ stiliaus sporto klubai Londone. Tokie klubai visoje šalyje išpopuliarino funkcinius užsiėmimus ir grupines treniruotes, sukuriančias bendro tikslo siekiančios komandos atmosferą“, – atskleidžia M. Jenkinsas.

Bendrovės „Darnu Group“, valdančios RE.FORMATAS klubus, sporto veiklų vadovas Ramūnas Grušas sako, kad grupinės ir funkcinės treniruotės yra karščiausia šių metų sporto klubų tema.

„Gyvenimo tempas auga, žmonės nebeturi galimybės sporto klube praleisti dvi ar tris valandas, todėl ieško didesnio efektyvumo, kurį atranda grupinėse treniruotėse. Vienas iš dažniausių pasirinkimų – efektyvios 30 minučių treniruotės, skirtos pietų pertrauką išnaudojantiems ar tiesiog aktyviems, bet laiko stokojantiems, todėl jį itin skrupulingai planuojantiems žmonėms. Šių užsiėmimų populiarumas dabar auga sparčiausiai“, – sako R.  Grušas.

Socialiniai tinklai sukuria neįgyvendinamus tikslus

M. Jenkinsas sako, kad pagrindines sporto madas dabar diktuoja ne treneriai, o socialiniai tinklai ir įvairūs įrenginiai, padiktuojantys sporto salių interjerus.

„Šiais laikais vieni įtakingiausių madų formuotojų yra socialiniai tinklai, kuriuose matome, ką sporto klubuose veikia tiek mūsų draugai, tiek įžymybės. Taip pat – ir įvairūs įrenginiai, leidžiantys matuoti, vertinti ir, žinoma, dalintis socialiniuose tinkluose įvairiausia fizinės veiklos informacija“, – pastebi specialistas.

Vis dėlto, M. Jenkinso vertinimu, mobiliųjų įrenginių technologijos turi tiek pozityvų, tiek neigiamą poveikį. Viena vertus, įvairios programėlės suteikia galimybę bet kuriam žmogui tiksliai kontroliuoti savo veiklos režimus, širdžiai tenkančias apkrovas ir tapti labiau atsakingam už savo aktyvumą. Kita vertus soc. tinklai kuria sunkiai įgyvendinamų tikslų įspūdį. Kam pažįstama “picture or it didn’t happen” (iš angl. k. nuotrauka arba tai neįvyko) taisyklė? Kai visi aplinkui dalinasi asmenukėmis iš sporto klubų arba demonstruoja, kiek ten sudegino kalorijų, pats nejučiomis susimąstai – ar vien tai, kad mano treniruotė man leidžia geriau jaustis ir geriau atrodyti, yra pakankama grąža? O gal man reikia, kad už prakaitą būčiau įvertintas ir draugų?

O būna, kad ir sporto klubai iš didelio rašto, išeina iš krašto

RE.FORMATĄ aplankęs treniruočių specialistas pastebi, kad ne kiekviena nauja sporto klubų mada – verta dėmesio ir čia išliks ilgam.

„Kai kurie naujovių kūrėjai tiek susifokusuoja į tikslą išsiskirti ir ieškoti nišos, kad pamiršta pačią sporto esmę – padėti žmogui kryptingai ir funkcionaliai siekti jo tikslų. Pavyzdžiui D. Britanijoje žmonėms, kurie domėjosi pilatesu ir boksu, buvo sukurtas Piloksas. Tačiau kam kurti programą, suteikiančią pusę pilateso ir pusę bokso naudos, kai žmogus gali vieną dieną lankyti boksą, kitą dieną pilatesą ir gauti šimto procentų efektą? Natūralu, kad tokius užsiėmimus pabandę žmonės jais nusivilia ir staigiai išpopuliarėjusios programos pamažu išnyksta“, – sako M. Jenkinsas.

Jo teigimu, sporto planai turi padėti žmogui suprantamai siekti tikslų ir būti funkcionalūs, remtis kasdien atliekamais fiziniais veiksmais. Dėl šių priežasčių specialistas savo klientams rekomenduoja atlikti pratimus su įvairiais diržais, sunkiasvoriais kamuoliais ar bulgariškojo krepšio („Bulgarian Bag“) treniruotes.

„Visada susieju kiekvieną pratimą su konkrečiu judesiu kasdieniame gyvenime arba tam tikroje sporto šakoje, kad žmogus lengviau suprastų kiekvieno užsiėmimo prasmę. Treniruotės sporto salėje neturėtų būti alinantis dalykas ir neturėtų tapti varžymųsi su kitais. Kiekviena treniruotė turėtų būti maksimaliai pozityvi ir žmogus turėtų aiškiai suprasti, ką ir kodėl jis darė“, – pabrėžia M. Jenkinsas.

KIKI FIT – tai informacija ir motyvacija kiekvienam, kuris nori atrodyti ir jaustis geriau. Trumpais, tačiau naudingais patarimais kasdien dalinamės ir socialiniuose tinkluose – sekite mus Instagram bei Facebook.

Komentuoti