9 praktiški patarimai, kaip nepersivalgyti per šventes | Kiki fit
kaledu-vakariene-persivalgymas

9 praktiški patarimai, kaip nepersivalgyti per šventes

Kalėdų šventės ir metas su šeima – vienas gražiausių laikų metuose, tačiau penki šventiniai pusryčiai, šeši pietūs ir dar keturios vakarienės vos per kelias trumpas dienas sukelia ir nemalonius pojūčius. Galvojate, kad šventės neatsiejamos nuo persivalgymo? Tikrai nebūtinai. Vadovaukitės šiais praktiškais patarimais, kurie jums leis ir pasimėgauti tuo, ką iš visos širdies pagamino mamos bei močiutės, ir sumažinti nemalonius persivalgymo pojūčius.

  1. Nenutrūkite nuo režimo

Vien dėl to, kad tarp Kalėdų ir naujųjų yra dar kelios laisvos dienos, per kurias daug kas atostogaus arba susitikinės su draugais, negalvokite apie šį metą kaip apie atostogas nuo jūsų įprasto sveikos mitybos ir sporto režimo.

2. Daugiau judėkite 

Pasportuokite prieš šventes ir sugrįžkite į savo įprastines treniruotes iškart po švenčių, kai darbą vėl pradės sporto klubai. Mokslininkai įrodė, kad žmonės, kurie sportuoja, suvalgo mažiau, nes jie dažniausiai siekia tam tikrų fizinių tikslų. Judėjimas taip pat padės pagreitinti medžiagų apykaitą ir jaustis geriau.

Nepamirškite, kad judėjimas – ne tik treniruotės, bet ir smagus laisvalaikio leidimo būdas. Pakilkite nuo kalėdinio stalo ir su močiute išeikite pasivaikščioti, skirkite jai laiko tik dviese. Išeikite su vaikais pažaisti į kiemą – sniego daug, kada paskutinį kartą statėte sniego senį? Pusbrolis eina vedžioti šuns? Prisijunkite kartu. Susitinkate su draugais? Išbandykite kartu naują treniruotę arba apsilankykite kartu baseine ir pirtyse.

3. Pagaminkite sveikų užkandžių

Jeigu ruošiatės į svečius, pasisiūlykite atnešti savo gamintą patiekalą. Paruoškite tai, kas patiks ir jums, ir kitiems, kas bus lengva ir nekaloringa.

4. Mėgaukitės viskuo, tačiau rinkitės baltymus

Per šventes ant stalo daug puikių patiekalų, pasidžiaukite jais. Tačiau darykite tai strategiškai: valgyti pradėkite nuo lengvų, tačiau skrandį užpildančių patiekalų, pavyzdžiui, sriubos ar salotų, tuomet valgykite tuos patiekalus, kurių pagrindą sudaro baltymai ir tik tuomet rinkitės angliavandenius.

5. 20 minučių taisyklė

Prisiminkite, kad smegenys sotumo jausmą pajaučia per 20 minučių, tad jeigu norite pakartoti vieno ar kito patiekalo, padarykite mažą pertraukėlę. Maistas per tiek laiko niekur nedings, bendraujant šis laikas prabėgs labai greitai, o jūs per tą laiką pajausite, ar tikrai dar norite valgyti, ar pilvas jau pradeda grasinti apie nemalonius persivalgymo pojūčius.

6. Mažesnės lėkštės

Jeigu tik galite, rinkitės mažesnes lėkštes ir didesnius įrankius. Mokslininkai įrodė, kad žmonės, valgantys iš mažesnių lėkščių į jas prisideda net iki 45% mažiau maisto.

7. Pasipuoškite šventėms

Rinkitės rūbus, kurie jus įpareigos galvoti, ką valgote, o ne tai, kas leis jaustis patogiai. Aptempta suknelė arba kelnės su diržu tegul būna mažas priminimas, kad jums tikrai nebūtina suvalgyti visko, ką matote prieš save ant stalo. Panašiai pasitarnaus ir ryškus lūpdažis – pabaigus valgyti atnaujinkite lūpų dažus – o juk norėdama juos išsaugoti turėsite atsisakyti dar vienos vyno taurės arba deserto.

8. Daugiau vandens, mažiau alkoholio

Alkoholis per šventes jums tikrai ne draugas. Viena, kad jis kaloringas ir turi daug cukraus, antra, jis sumažina jūsų savikontrolės mechanizmus, trečia – organizmas alkoholį virškina greičiau nei maistą. Ar žinote, ką tai reiškia? Tai, kad jūsų maistas ramiai sau gulės žarnyne ir lauks, kada ateis jo eilė būti suvirškintam. Todėl stenkitės alkoholinių gėrimų prie pietų ar vakarienės stalo suvartoti kuo mažiau. Tegu kas antras jūsų gėrimas būna stiklinė vandens, pirmenybę teikite gryniesiems gėrimams, o ne kokteiliams, maišytiems su dar daugiau cukraus turinčiomis sultimis ar limonadais.

9. “Ačiū, aš dabar taip gerai jaučiuosi”

Kiekvienoje šeimoje yra tų, kurie primygtinai siūlo suvalgyti dar ir dar, ir dar, o pasakymas “aš nesu alkanas” jiems neegzistuoja. Išbandykite kitą taktiką: sakykite, kad jūs dabar jaučiatės tiesiog puikiai, kad pasiekėte būtent tą patį maloniausią sotumą tašką. Pagalvokite, juk jūsų artimieji tikrai neragins jūsų daryti to, nuo ko jausitės mažiau gerai.

O koks įprastinis jūsų veiksmų planas prie Kalėdų stalo?

Komentuoti