Patarimai tiems, kurie nori "prisijaukinti" bėgimą | KIKI FIT

Visos prekės pristatomas per 1-3 d.d.

Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
begimas

Patarimai tiems, kurie nori „prisijaukinti“ bėgimą

Pavasaris – nuostabus metas pradėti sportuoti gryname ore. Bėgimas – vienas pigiausių ir universaliausių sportų, tačiau ar žinote, kaip šioje srityje siekti vis geresnių rezultatų? Dalinamės patarimais, kurie padės tinkamai pasiruošti bėgimo treniruotėms ir įrodyti sau, jog galite įgyvendinti viską, ko tik užsigeisite.

Jei tik šiandien sugalvojote pradėti bėgioti, iškart bėgti iki nukritimo tikrai negalima. Prieš treniruotę visada rekomenduojama atlikti pagrindinius tempimo pratimus, pavyzdžius štai tokius:

Nepamirškite, kad tempimo pratimus atlikti reikia ir po treniruotės!

Pradėti bėgioti reikėtų atsargiai, po truputį didinant įveikiamą atstumą ir krūvį, taip ugdant ištvermę ir stebint savijautą. Jei pastebite, kad bėgti visą laiką yra per sunku, jaučiate, kad smarkiai padidėja širdies plakimo dažnis, bėgimą pakeiskite greitu ėjimu. Pavyzdžiui, nubėkite keliasdešimties ar kelių šimtų metrų atkarpą, tada tokį patį atstumą eikite spartesniu žingsniu. Negalvokite, kad sulėtėjimo pauzės yra nesėkmė – taip nutinka daugeliui, o palaipsniui jų vis mažės. Juk penki kilometrai, kuriuos įveikėte tiek bėgdami, tiek pėsčiomis, vis tiek yra penki įveikti kilometrai!

Norint pasiekti tikslą ir įrodyti sau, kad galite, kad bėgioti jums smagu, svarbiausia pradėti bėgti lėtai, išlaikant pastovų bėgimo greitį. Tokiu būdu būsite labiau susikoncentravę ir neišeikvosite visų jėgų iš karto. Susidaryti bėgimo planą, sekti savo rezultatus, gali padėti bėgimo programėlės. Mes naudojamės Nike+ Run, o štai dar kelios populiariausios: Runtastic, Map My Run, Runkeeper, C25K (pastaroji skirta būtent tiems, kurie bėgioti tik pradeda).

Nepamirškite tinkamos mitybos

Pradėjus bėgioti, svarbu maitintis taip, kad padėtumėte, o ne trukdytumėte sau pasiekti užsibrėžtų tikslų. Rekomenduoja atsižvelgti į bėgimo treniruočių intensyvumą ir prie jo derinti mitybą. Pavalgius neskubėkite treniruotis – jei valgėte tik lengvą užkandį, bėgioti galite po pusvalandžio ar valandos, tačiau jei valgėte rimtesnį patiekalą, reikėtų palaukti bent 2-4 valandas.

Treniruočių dienomis rekomenduojama valgyti maistingus patiekalus, atsisakyti greito ir pusiau paruošto maisto iš prekybos centrų ar įvairių užkandinių. Tokiu būdu jausitės geriau, turėsite daugiau energijos ir motyvacijos ištverti net sunkiausias treniruotės akimirkas.

Ko gero, visų svarbiausia: psichologinis nusiteikimas

Pasitikėjimo ir mąstysenos lygis gali turėti įtakos jūsų veiklos rezultatams pasiruošimo metu. Tinkamas protinis pasirengimas padeda labiau pasitikėti savimi, atsipalaiduoti ir mėgautis pačiu bėgimu. Kūnas gali padaryti nuostabius dalykus, kai mes esame psichologiškai pasiruošę pasiekti užsibrėžtus tikslus. Svarbiausia, nepamirškite, kad sunku yra ir bus visada, nes kiekvieną treniruotę stengsitės iš savo kūno išpešti vis daugiau ir daugiau. Kito būdo nėra, sau į uodegą kikinti privalote visada (geras įprotis, kuris pravers ne tik per bėgimo treniruotes!).

Pasirinkite tinkamą aprangą

Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų, kurias daro pradedantieji – netinkamai parinkta apranga, nes dažniausiai pasirenkami per stori drabužiai, baiminantis sušalti. Tokiais atvejais pradėjus bėgti, kūnui pasidaro per karšta, daugiau prakaituojama ir patiriamas diskomforto jausmas. Reikėtų rengtis taip, lyg lauke būtų apie 10 laipsnių aukštesnė temperatūra nei yra iš tikrųjų, o storesnius drabužius reikėtų keisti keliais sluoksniais plonesnių drabužių. Pavyzdžiui, vietoje džemperio geriau vilktis marškinėlius ilgomis ir trumpomis rankovėmis, kad sukaitus galėtumėte vieną sluoksnį nesunkiai nusirengti. Prioritetą teikite sintetiniams drabužiams, kurie greitai garins prakaitą.

Renkantis batus, svarbu surasti patogią, lengvą ir lanksčią avalynę. Tinkami batai yra be galo svarbūs, nes bėgimą pamėgti bus sunku, jei avalynė jūsų judesius tik varžys. Sporto prekių parduotuvėse pardavėjai suteiks konsultaciją, padės išsirinkti geriausiai jūsų poreikius atitinkančius bėgimo batelius. Taip pat svarbu turėti aukštos kokybės kojines, kurios būtų patogios ir apsaugotų nuo nuospaudų ar nutrynimų, o jeigu ant jūsų odos lengvai atsiranda pūslių, patariama kojas patepti vazelinu ar riebesniu kremu.

Ausinės

Vieni bėgioja tyloje, tik su savo mintimis, kitus motyvuoja techno muzika, trečius įkvepia motyvacinės kalbos ar podcastai. Atraskite tai, kas labiausiai tinka jums, kas padės nukreipti mintis teisinga linkme, kai bėgti pasidarys labai sunku. Mes rekomenduojame KIKI Radio podcastus – pradėkite nuo Geležinio žmogaus iššūkį ką tik įveikusio Tomo Michnevičiaus. Šiame pokalbyje kaip tik ir kalbame apie tai, kaip pasiekti savo tikslų sporte ir kad kartais tiesiog… reikia pakentėti. Jeigu pasiduosite čia, vadinasi, sau leidžiate pasiduoti ir kitose gyvenimo srityse. #nemalonitiesa

KIKI FIT – tai informacija ir motyvacija kiekvienam, kuris nori atrodyti ir jaustis geriau. Trumpais, tačiau naudingais patarimais kasdien dalinamės ir socialiniuose tinkluose – sekite mus Instagram bei Facebook. O jeigu jums patiko šis straipsnis – būsime dėkingos, jei juo pasidalinsite ir su draugais.

Komentuoti