Apsisaugojimas nuo peršalimo ligų: mitai, kuriais neverta tikėti | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
persalimo-ligos-kaip-apsisaugoti

Apsisaugojimas nuo peršalimo ligų: mitai, kuriais neverta tikėti

Kaip apsisaugoti nuo peršalimo ligų? Jau nuo senovės vyrauja daug patarimų, kaip jų išvengti, tačiau ne visa informacija yra teisinga. Štai – pateiksime keletą mitų, kuriais neverta tikėti, norint tinkamai apsisaugoti nuo peršalimo ligų.

Mitas nr. 1: privaloma riebiau ir sočiau maitintis

Neretai sakoma, kad žiemos metu reikia maitintis kuo sočiau, riebiau ir daugiau, nes didesnis maisto kiekis suteikia daugiau jėgų ir organizmas pajėgia labiau apsisaugoti nuo ligų. Deja, riebus ir sotus maistas nesustiprina imuninės sistemos. Jis ne tik apkrauna skrandį, sukelia sunkumo pojūtį, bet ir šiame maiste esantis cholesterolio perteklius gali nusėsti ant kraujagyslių sienelių ir sukelti sudėtingesnes ligas, tokias kaip aterosklerozė. Iš tiesų, maisto racionas neturi priklausyti nuo sezono. Svarbu maitintis reguliariai ir saikingai, vartoti daugiau grūdinių produktų, daržovių, vaisių, žuvies. Šie produktai suteiks organizmui daugiau vitaminų, kurie stiprins imuninę sistemą ir apsaugos nuo peršalimą sukeliančių virusų.

Mitas nr. 2: “nenešiosi kepurės — susirgsi!”

Jau nuo senovės vyrauja mitas, jog kepurės nedėvėjimas gali sukelti ne tik peršalimą, bet ir ausų uždegimą bei meningitą. Šį mitą turbūt kiekvienas žmogus yra girdėjęs iš savo tėvų. Tačiau, mokslininkai nėra įrodę, kad žmonės, kurie nenešioja kepurės serga dažniau, negu tie, kurie ją dėvi. Be to, savaime sušalimas nesukelia jokios ligos — jis silpnina žmogaus imunitetą, o šis apsaugo nuo peršalimo virusų ir bakterijų dauginimosi organizme. Norint išsaugoti imunitetą, daug svarbiau yra atkreipti dėmesį ne į dėvimą kepurę, o į avalynę, nes pėduose esantys receptoriai greitai perduoda drėgmę ir šaltį visam organizmui. Todėl būtina užtikrinti, kad būtų įsigyta neperšlampama ir šilta avalynė. Taip labiau apsaugoma žmogaus organizmo imuninė sistema.

via GIPHY

Mitas nr. 3: Kai šalta, reikia vengti išeiti į lauką

Net ir žmonės, kurie itin mėgsta leisti laisvalaikį gamtoje ar lauke, rudenį ir žiemą, ypač suprastėjus orams, vengia eiti į lauką. Taip yra todėl, nes manoma, kad šaltas oras didina susirgimo riziką. Tačiau tai yra tik dar vienas mitas. Peršalimo ligomis užsikrečiama virusui lašeliniu būdu (per kvėpavimo takus) patekus į organizmą. Todėl daug svarbiau laikytis tinkamos higienos reikalavimų negu vengti leisti laiką gryname ore. Aktyvi veikla rudenį ir žiemą ne tik gerina imuninę sistemą, bet ir skatina aktyvesnę kraujotaką ir didina vitamino D kiekį organizme.

via GIPHY

Mitas nr. 4: reikia gerti daugiau karštos arbatos

Neretai žmonės rudenį ir žiemą vartoja daugiau arbatos ne vien, kad sušiltų, bet ir norėdami apsaugoti savo organizmą nuo peršalimo ligų. Ypač populiaru gerti karštą arbatą pajutus gerklės skausmą. Iš tiesų, to daryti nepatartina, nes karšti gėrimai dirgina gerklės ir skrandžio gleivinę ir sukelia uždegimus. Be to, Kinijos mokslininkų tyrimo rezultatai parodė, kad žmonės, kurie neretai geria karštą arbatą (aukštesnės kaip 65 laipsnių temperatūros), padidina riziką susirgti stemplės vėžiu. Todėl, žmonėms norintiems sušilti ar sumažinti pirmuosius peršalimo simptomus, patariama gerti arbatą, kuri yra kūno temperatūros (36 —37 laipsnių).

Peršalimo ligos ne tik alina organizmą ir suteikia silpnumo pojūtį, bet ir ilgainiui gali sukelti sunkių komplikacijų. Todėl žiemos sezonu, kai peršalimo ligų virusai yra aktyviausi, svarbu žinoti, kaip pasirūpinti savo ir artimųjų sveikata. Jeigu gripas jus jau užpuolė, štai straipsnis, kuriame kalbame apie natūralius būdus jį išgydyti.

KIKI FIT – tai informacija ir motyvacija kiekvienam, kuris nori atrodyti ir jaustis geriau. Trumpais, tačiau naudingais patarimais kasdien dalinamės ir socialiniuose tinkluose – sekite mus Instagram bei Facebook.

Komentuoti