Protarpinis badavimas ir lieknėjimas? Štai, ką jums reikia žinoti | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
protarpinis badavimas

Protarpinis badavimas ir lieknėjimas? Štai, ką jums reikia žinoti

Protarpinis badavimas – tai labai greitai išpopuliarėjęs mitybos būdas, kuomet valgoma nustatytą laiko tarpą, o likusį – badaujama. Tai jokiu būdu nėra naujas mados reikalas, veikiau puikiausias būdas pagerinti sveikatos būklę ir reguliuoti svorį ar sulieknėti.

Kad ir kaip bauginančiai tai skambėtų, visi mes badaujame kiekvieną dieną, apie tai net nesusimąstydami. Dažniausiai baigiame vakarieniauti apie 20-21 val. vakaro ir vėl pradedame valgyti kiekvieną rytą tarp 6 ir 8 val. Tai reiškia, jog badavome 9-13 valandų. Tačiau to neužtenka, kad iš protarpinio badavimo gautumėte realios naudos – tam badavimo trukmę reikia gerokai prailginti. Gydytojai rekomenduoja leisti organizmui pailsėti mažiausiai 14-16 val., mat jei badaujama trumpiau nei 12 valandų, riebalų “deginimo” procesas tiesiog nėra aktyvuojamas.

Protarpinį badavimą galite lengvai pritaikyti priklausomai nuo savo įpročių ir pirmąj5 dienos valgį atidėti iki 11 valandos ar net vidurdienio, o pavakarieniauti šiek tiek anksčiau – 6-7 val. Šis 14-18 val. tarpas leis organizmui išnaudoti prieš tai sukauptą energiją ir riebalų atsargas. Ką tai reiškia praktikoje? Nuo šiol turėsite mažesnį laiko tarpą “sutalpinti” pusryčius, pietus ir vakarienę. Atsisakę pirmo arba paskutinio dienos valgio (pusryčių arba vakarienės) ir suvalgę 2 maistingus patiekalus numalšinsite alkio jausmą, gausite energijos visai parai ir automatiškai suvartosite ženkliai mažiau kalorijų, o tas, kurias suvalgėte, tikrai spėsite sudeginti dienos bėgyje. Beje, protarpinio badavimo dėka neliks nei noro, nei laiko mažoms nuodemėms (t.y. užkandžiams) – tai yra dar viena priežastis, įrodanti jog tai yra puikus būdas norint atsikratyti nepageidaujamo svorio ir patobulinti figūrą.

Protarpinio badavimo gidas:

Yra daug skirtingų protarpinio badavimo variantų – pagal gyvenimo stilių galite išsirinkti sau patogiausią ir labiausiai priimtiną. Vieni planai yra griežtesni nei kiti, tad jei išbandę vieną pajusite diskomfortą ar pasidarysite pernelyg apsėsti tuo, ką valgote – išbandykite kitą, mažiau varžantį.

12:12 12 valandų badaujate ir 12 valandų maitinatės

16:8 16 valandų badaujate ir 8 valandas maitinatės

18:6 18 valandų badaujate ir 6 valandas maitinatės

20:4 20 valandų badaujate ir 4 valandas maitinatės

5:2 5 dienas valgote tai, ką norite ir 2 dienas ribojate kalorijas <500 kcal

Kava ir badavimas:

Klausimas, neduodantis ramybės daugeliui skaitytojų – ar badaujant iš tikro reikia atsisakyti kavos? Mitybos specialistai šiuo klausimu vis dar nesutaria. Kol vieni teigia, jog kava nutrauks protarpinį badavimą, kiti sako, kad savo rytus galite drąsiai pradėti puodeliu mėgstamo karšto gėrimo tol, kol jo negardinate pienu ar cukrumi. Tai džiugi žinia tiems, kurie savo rytų neįsivaizduoja be stiprios juodos kavos. Deja, kapučino ir latte kavos mylėtojus turime nuliūdinti – savo puodelio teks palaukti iki pirmo dienos valgio. O kol jo lauksite – galite mėgautis vandeniu, arbata ir kitais kalorijų neturinčiais gėrimais. Deja, bet kol esate badavimo fazėje daugiau nieko kito vartoti nėra galima.

Protarpinio badavimo privalumai – ne vien galimybė kontroliuoti savo svorį. Gydytojai protarpinį badavimą rekomenduoja ir dėl to, kad tai:

  • padeda gerinti smegenų funkcijas, atmintį;
  • mažina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje;
  • sumažina diabeto, vėžio ir širdies kraujagyslių rizika;
  • yra siejama su ilgesne gyvenimo trukme;
  • atsiranda daugiau energijos;
  • pagerėja miego kokybė;
  • pagerėja nuotaika, emocinė savijauta ir gyvenimo kokybė.

Patyrusių badautojų patarimai, kurie leis pajausti didžiausią naudą:

  • Pasirinkite jums tinkamą rėžimą – protarpinis badavimas yra gyvenimo būdas, o ne poros savaičių dieta, tad tai turi būti suderinama su natūraliu jūsų gyvenimo ritmu. Vieni atsisako pusryčių, o kiti – vakarienių. Visi variantai yra tinkami, kurių gebėsite laikytis, yra tinkami.
  • Jeigu protarpinį badavimą renkatės dėl gražesnės figūros, sportuokite nevalgę – taip sudeginsite greičiau deginsite riebalus.
  • Duokite sau 7 dienas priprasti prie naujo mitybos rėžimo – iš pradžių lengva tikrai nebus (kaip ir bandant prisijaukinti bet kurį naują įprotį), tačiau kai pajausite rezultatus, protarpinį badavimą ko gero norėsite rekomenduoti visiems aplinkiniams.
  • Jeigu nevalgote ryte, tuo metu išgerkite mažiausiai 1L vandens – tai nukreips jūsų mintis nuo maisto.

Ar tai visiems? Nebūtinai. Protarpinis badavimas jums netinka, jei:

  • bandote susilaukti vaikų, esate nėščia arba maitinate krūtimi;
  • vartojate vaistus;
  • sergate diabetu;
  • seniau turėjote problemų su mitybos sutrikimais.

Kelias į sėkmę priklauso nuo daug skirtingų faktorių, o ne pavienių detalių. Rūpindamiesi savo sveikata, nepamirškite į savo mitybos racioną įtraukti kuo daugiau vaisių ir daržovių, aktyviai leisti laiką ir rūpintis savo emocine sveikata. Svarbiausiai gyvenime – balansas ir maži dalykai, kuriuos galime padaryti dėl savęs, su malonumu – šį kartą išbandome protarpinį badavimą!

KIKI FIT – tai informacija ir motyvacija kiekvienam, kuris nori atrodyti ir jaustis geriau. Trumpais, tačiau naudingais patarimais kasdien dalinamės ir socialiniuose tinkluose – sekite mus Instagram bei Facebook.

Komentuoti

3 komentarai
  • SEKMES VISIEMS KURIE TAI NORI ISBANDYTI , AS LABAI PATENKINTA JAU BAIGIU PASIEKTI SAVO NORIMA SVORI. LIKO DAR KELETAS KG, BET NUO 114 IKI 88 IR TAI DIDELE LAIME, DZIAUGSMAS IR PAGEREJUSI SAVIJAUTA. PAKELIUI BUVO VISKO…

    • Sveiki,ar galetumet siek tiek aprasyti kuriomis val ir ka valgote,buciau labai deki ga 😊p.s kokios porcijos