Švarios mitybos programa - kas tai? | KIKI FIT
Reikia pagalbos? Susisiekite +37061004232 arba labas@kikifit.lt
svari-mityba-dieta

Švarios mitybos programa – kas tai?

Žmogaus kūnas turi magiškų galių: jis geba pats save gydyti, valyti ir atsinaujinti. Kūnas stengiasi, kad mes jame jaustumėmės gerai ir energingai. Tačiau urbanistinės gyvenimo sąlygos apsunkina kūno savireguliacijos procesus. Sėslus gyvenimo būdas ir stresas, miego trūkumas ir greitai, tačiau nebūtinai sveikai gaminamas maistas labiau atima, negu prideda. O kur dar toksinai, kurių galima rasti visur – užterštame miesto ore, vandenyje iš krano, plovikliuose, kuriuos naudojame valymui, o taip pat ir maisto pakuotėse. Dėl to mūsų dėmesį patraukė daktaro Alejandro Jurgen sukurta švarios mitybos programa, kurios garsiausia gerbėja, ko gero, yra Gwyneth Paltrow. Švari mitybos programa sako, kad jeigu pasirūpinsime, kad mūsų kasdienybėje būtų kuo mažiau cheminių ir toksinių medžiagų, jeigu kūną maitinsime kuo natūralesniu maistu, mūsų kūnas pats ne tik sureguliuos svorį, bet ir pasirūpins mūsų sveikata.

Gydytojas kardiologas Alejandro Junger mano, kad šiuolaikinė medicina gali puikiai išspręsti konkrečias sveikatos problemas ir ligų simptomus, tačiau jeigu daugelį ligų sukelia gyvenimo būdas, norint sveiko kūno reikia pasirinkti sveiką gyvenimo būdą. Todėl jis ir sukūrė trimis kertiniais principais paremtą švarios mitybos programą. Kokie jie?

Pašalinti toksinus:
– Vengti perdirbtų maisto produktų;
– Jeigu tik įmanoma, rinktis organiškus ingredientus;
– Naudoti ekologiškas valymo priemones;
– Eliminuoti vieną ar kelias maisto grupes, jeigu jos jums sukelia alergiją (tai gali būti pieno produktai, duona, makaronai, cukrus, baltieji ryžiai, raudona mėsa);
– Naudoti česnaką, citrinas, alyvuogių aliejų, raudonėlių aliejų, kajeno pipirus, čiobrelius, kurie turi antimikrobinių savybių.

Atstatyti tai, ko trūksta:
– Valgyti daug maistingų medžiagų turinčius maisto produktus: įvairias daržoves ir vaisius, riešutus, sėklas, ankštines daržoves;
– Naudoti maisto papildus pagal jūsų asmeninius poreikius (dažnam trūksta vitamino B);
– Mėgautis saule bent penkiolika minučių per dieną – tiek pakanka, kad organizmas pasisemtų mums taip svarbaus vitamino D.

Atjauninti savo gyvenimą:
– Atlikti kasmetinius sveikatos tyrimus;
– Skirti laiko detoksikuojantiems ritualams: sportui, pirčiai, masažui, kontrastinėms vonioms, odos šveitimui – visa tai pagerina kraujo cirkuliaciją, skatina prakaitavimą, kuris yra vienas iš būdų organizmui pašalinti toksinus;
– Kasdien medituoti, bent jau penkias minutes per dieną.

Dar A. Jurgen sako, kad daugybę ligų, pradedant autoimuninėnimis ligomis ir baigiant vėžiu, gali būti iš dalies sukeltos cheminių medžiagų ir toksinų, kurie mus pasveikina kiekviename žingsnyje. “Oras, kuriuo kvėpuojame, vanduo, kurį geriame ir prausiamės, pastatai, kuriuose gyvename ir dirbame, na ir visų svarbiausia, maistas, kurį valgome, savyje turi daugybę chemikalų, kurie, visi kartu gali sukelti organizmo sudirgimą, uždegimus, ligas ir, galiausiai, mirtį”, – sako A. Jurgen. O mūsų apsinuodijimo toksinais požymiai dažnam jau yra virtę kasdienybę: tai gali pasireikšti ir tokiais “nekaltais” simptomais, kaip depresija ir nuolatinis nuovargis, raudonis, lengvas karščiavimas, skausmas įvairiose kūno dalyse, galvos svaigimas.

Kaip atrodo tas grėsmingųjų toksinų sąrašas? O jis labai platus: tai ir konservantai, ir įvairiausi dažikliai, skonio ir tekstūros stiprikliai, pesticidai, insekticidai, trąšos, herbicidai ir fungicidai, hormonai bei antibiotikai, chloras, gyvsidabris, švinas, arsenas, fluoridas, sotieji bei trans-riebalai, kurių kasmet sukuriama vis naujų. Dėl šios priežasties A. Jurgen ir akcentuoja, kad labai svarbu namuose naudoti ekologiškas valymo priemones, jei tik įmanoma, tokius rinktis ir maisto produktus, nevalgyti nieko, kas turi sunkiai ištariamų ingredientų.

Žmogaus kūnas aprūpintas labai veiksminga detoksikacijos sistema – organų komanda, dirbančia kartu, kad pašalintų toksiškas normalaus metabolizmo atliekas, tokias kaip šlapimo rūgštis, pieno rūgštis, anglies dioksidas, amoniakas ir homocisteinas. Kažkaip jis gali net detoksikuoti daugumą šiuolaikinių cheminių medžiagų. Problema ta, kad kai detoksikacijos organai yra per daug apsunkinti, toksinai toliau cirkuliuoja ir sukelia uždegimą. Gynybai organizmas sukuria gleives, kuriais padengia toksinus, tačiau jeigu nuolatos dirbantis organizmas neturi galimybės jų pašalinti, toksinai ir gleivės kaupiasi, o tai gali sukelti įvairiausius sutrikimus.

Kai organizmas priverstas pasirinkti – ar virškinti maistą, ar detoksikuoti kūną, jis pirmenybę teikia virškinimui. Tad jeigu skrandis nuolatos apkrautas, organizmas neturi laiko detoksikacijos procesams. Virškinimo procesas būna baigtas maždaug per aštuonias valandas nuo mūsų paskutinio valgymo, tuomet organizmas turėtų pradėti detoksikacijos procesus. Sveikam kūnui, kuris vartoja kokybiškus, natūralius maisto produktus, reikia maždaug keturių valandų detoksikacijai, per kurią pašalinamos metabolizmo proceso atliekos. Todėl A. Jurgen pabrėžia kasdienių bent dvylikos bado valandų svarbą.

Nors švarios mitybos principai skirti visam gyvenimui, A. Jurgen papildomai rekomenduoja kartą per metus pasilaikyti griežtesnio 21 dienos detokso dietos, per kurį jis rekomenduoja iš trijų dienos valgymų du pakeisti skystu maistu, kad virškinimo procesai būtų kuo lengvesni, taip pat tam laikotarpiui atsisakyti alkoholio bei tam tikrų maisto grupių, kurios turi polinkį sukelti alergiją ar uždegimą.

Kaip ir kiekviena mitybos sistema, taip ir švarus valgymas, turi ne tik savo gerbėjų, bet ir aršių kritikų. Pastarieji sako, kad atsisakyti konkrečių maisto grupių nėra reikalinga ir teigia, kad mūsų organizmui detoksikuojančios ir apribojančios programos nėra reikalingos. Tačiau jeigu mūsų asmenybės skirtingos, galbūt ir gyvenimo būdo įpročiai pas skirtingus žmones gali būti skirtingi? Nepaisant to, tikrai neabejojame, kad bet kuri valgymo programa, kuri priverčia daryti sąmoningesnius kasdienius sprendimus yra tikrai verta dėmesio.

O ką manote jūs? Kokiomis mitybos taisyklėmis vadovaujatės?

Komentuoti